Train hard rest hard

Hello World.
Whats goin’ on at TKs place? Klarade igår körkortet vilket kändes som en smärre ryggsäck med grus och mackadam som istället blev en jetpack som tar mig dit jag vill.
I helgen damma vi genom Kalix årliga tester med löptest och rullskidtest, persade stort på båda och levererade riktigt bra tider, aldrig förut känt mig så genomtränad.
I veckan var det tänkt jag skulle träna med Piteå Elit på deras upptaktsläger och följde det manuset under måndagen då vi körde riktigt fina myrlöpsintervaller, fick ligga i för att inte få tjejdäng av Kalla, vilket iofs inte hade varit något större nederlag.
Eftermiddagen körde vi ett klassiskt rullskidpass. Kände mig tjock i halsen under tisdagsmorgonen och fick lämna återbud, känner mig nästan helt kurant nu, känns dock som en välbehövlig vila då jag känt att jag legat på gränsen av vad kroppen kan ta hand om i träningsväg med en hel del intensitet och även rätt stora mängder.
Var och grillade igår med min flickvän Elin och ska mest troligt fara och köpa tält idag och checka läget med promenad alternativt lätt jogg, på den planerade banan för nästa veckans löptävling jag arrangerar.

Thats pretty much it. Peace out
IMG_1896
Real Madrids motsvarighet i skidvärlden

 

Kategorier: Uncategorized | Lämna en kommentar

Inläggsnavigering

Lämna en kommentar

Blogg på WordPress.com.